Ekonomi

Mercedes-Benz, Hindistan’da lüks elektrikli araç alımlarında artış gözlemliyor

Mercedes-Benz, Hindistan otomotiv pazarında giderek daha fazla tüketicinin ilk lüks araç alımlarında elektrikli araçları (EV) tercih ettiğini gözlemliyor. Alman otomobil üreticisinin satış rakamları bu trendi yansıtıyor; 2024’ün ilk altı ayında Hindistan’da rekor seviyede 9.300 araç satıldı ve bunların %5’i elektrikli modellerdi. Bu, geçen yılın %2,5’lik EV satış penetrasyonuna kıyasla önemli bir artışı işaret ediyor.

Yaklaşık 168.200 dolar fiyat etiketine sahip yedi kişilik elektrikli model olan yeni EQS 580 SUV’un piyasaya sürülmesi, öne çıkmak isteyen genç alıcılara hitap etti. Mercedes-Benz Hindistan Genel Müdürü Santosh Iyer’e göre, bu alıcılar arasında yeni teknolojileri benimseme konusunda öncü olarak görülmek isteyen doktorlar, avukatlar ve mimarlar gibi profesyoneller yer alıyor. Iyer, ilk kez lüks EV satın alan bu grubun hala nispeten küçük olmasına rağmen büyümekte olduğunu vurguladı. Mercedes’in Hindistan’da 2024 yılında sattığı tüm EV’lerin %15’i bu segmente satılırken, bu oran 2023’te %5 seviyesindeydi.

Hindistan EV pazarı, hala emekleme aşamasında olmasına rağmen genişliyor. Geçen yıl Hindistan’da satılan toplam 4,2 milyon araçtan yaklaşık %2’sini elektrikli otomobiller oluşturdu ve bu oranın 2030 yılına kadar %30’a çıkarılması hedefleniyor. Mercedes-Benz, bu büyüme potansiyeline yanıt olarak Ocak ayında Hindistan’da 24 milyon dolarlık yeni bir yatırım açıkladı. Şirket, Hindistan pazarında 18 içten yanmalı motorlu model ve 6 EV sunuyor.

Mercedes, elektrikli araçlarını daha erişilebilir kılmak için stratejik bir hamle yaparak 2022 yılında elektrikli araçların yerel montajına başladı. Bu, yüksek ithalat vergilerine tabi olan tamamen üretilmiş birimleri ithal etme ihtiyacını azalttı. EQS SUV, otomobil üreticisinin yerel olarak montajına başladığı ikinci EV modeli oldu.

Elektrikli lüks araçlara artan ilgiye rağmen, EV’lerin benzinli araçlara kıyasla yüksek maliyeti ve yeniden satış değerleri konusundaki endişeler, birçok potansiyel alıcı için hala engel teşkil ediyor. Buna rağmen Mercedes-Benz, Hindistan’da elektrikli mobiliteye geçişe bağlılığını sürdürüyor ve sadece ürün ithal etmenin değil, aynı zamanda yerel üretimi artırmanın önemini vurguluyor.

Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort