Ekonomi

Electrolux hisseleri, Kuzey Amerika satışlarının desteğiyle 2. çeyrekteki güçlü faaliyet geliri nedeniyle yükseliyor

Electrolux, ikinci çeyrek için analistlerin beklediğinden çok daha büyük bir kar açıkladı ve Kuzey Amerika bölümü iyileşme belirtileri göstererek Cuma günü hisse senedi değerinde bir artışa neden oldu.

Şirketin hisse senedi değeri Avrupa piyasalarında %6’nın üzerinde yükseldi.

Electrolux güçlü karlar açıklamasına rağmen, daha önce 4 ila 5 milyar İsveç kronu olarak öngördüğü yıllık maliyet tasarrufu tahminini 4 milyar İsveç kronuna (375 milyon dolara eşdeğer) düşürdü. Bu revizyonun başlıca nedeni, Kızıldeniz’deki ticaret aksaklıklarının dünya çapındaki işletmeleri etkilemesinin bir sonucu olarak artan pazarlama harcamaları ve malların nakliyesi için artan maliyetlerdir.

Ayrıca Electrolux, Avrupa ve Asya-Pasifik bölgesindeki müşteri talebi tahminini “nötr “den “negatif “e düşürdü. Bu değişiklik, tüketicilerin pahalı ürünlere daha az harcama yapmasına neden olan devam eden yüksek enflasyona bağlanıyor.

Şirket ikinci çeyrekte 419 milyon İsveç kronu faaliyet kârı bildirdi ki bu rakam şirket analistleri tarafından öngörülen kârın yaklaşık %450 üzerinde. Bu güçlü performans büyük ölçüde Kuzey Amerika ve Latin Amerika’daki başarılı satışlardan kaynaklanıyor. Bu kâr, bir önceki yılın aynı çeyreğindeki 124 milyon İsveç kronu zarara kıyasla kayda değer bir iyileşmedir ve LSEG anketine katılan finansal analistlerin öngördüğü 94 milyon İsveç kronunu çok aşmaktadır.

“Son dönemde şirket için zorlu bir alan olan Kuzey Amerika’daki zararın azalması olumlu bir gelişmedir. Ancak, bu pazarın önemi göz önünde bulundurulduğunda, yatırımcı görüşmesi sırasında Avrupa’nın görünümü yakından izlenecektir” dedi.

“Kâr marjındaki iyileşme yüzdesel olarak önemli olsa da, nispeten düşük kâr seviyelerinin olduğu bir temelden gelmektedir. Yine de, yatırımcıların bugün şirketin hisseleriyle ilgili olumlu bir ilk tepki vereceğini öngörüyoruz” diye eklediler.

Electrolux’ün Kuzey Amerika sektörü, yüksek işletme maliyetleri, özellikle Whirlpool’dan gelen şiddetli rekabet ve yeni Springfield pişirme cihazları üretim tesisinde verimliliğin artırılmasındaki gecikmeler nedeniyle zorluklarla karşılaştı.

Bu zorluklara rağmen şirket, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 160 milyon İsveç kronundan 361 milyon İsveç kronuna yükselen operasyonel zararına rağmen, satış hacimlerindeki artışla bu bölgedeki organik satışlarında %4,7’lik bir büyüme elde etmeyi başardı.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

kartal-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu